Spacer internetowy

z wyprawy na największy masyw górski w Alpach .:.

Zdobywcy Gór

zapraszają do panoram .:.
Start .:. Relacje .:. Skitury .:. Świąteczne skitury - Mała Fatra
Świąteczne skitury - Mała Fatra Drukuj Email
Ocena użytkowników: / 0
SłabyŚwietny
Relacje - Skitury
Wpisany przez Mariusz
wtorek, 24 marca 2009 23:45

Już się wydawało, że kapryśna aura i bardzo skromne warunki śniegowe popsują nam skiturową zabawę. Planów było sporo, ulegały one ciągłym zmianom, dość powiedzieć, że po sobotnim rekonesansie na Lipowskiej, zdecydowaliśmy że w niedzielę jedziemy jednak na Pilsko. Dodatkowo Maciek miał "upiec dwie pieczenie na jednym ogniu" i zabrać rodzinę na klasyczne, wyciągowe narty.

Rano u Koziego okazało się, że jego rodzinka jednak nie jedzie, szybko więc załadowaliśmy sprzęt do samochodów i "wolni" wyruszyliśmy do Korbielowa. Na parkingu pod przejściem granicznym w Korbielowie miałem już na nodze jeden but skiturowy gdy zapadła błyskawiczna decyzja: jedziemy na Fatrę. Jak się potem okazało była to decyzja bardzo trafna - pogoda, widoki i warunki śnieżne były wspaniałe .
Do Vratnej dojechaliśmy po godzinie 11 i siłą rzeczy musieliśmy zmienić pierwotne plany, które zakładały wejście na Stoha. Zdecydowaliśmy się skorzystać z kolejki na Snilowkie Sedlo(1524m npm) by szybko dostać się w wyższe partie gór. Z przełęczy już na nartach weszliśmy na Wielki Krywań (1709m npm). Ze szczytu zjechaliśmy żlebikiem zwanym Revajową Muldą, lecz tym razem w pełnym słońcu. Następnie po ponownym założeniu fok udaliśmy się na Chleb (1645m npm). Po sesji zdjęciowej i nasyceniu się widokami ruszyliśmy granią Małej Fatry przez Hromowe (1636m npm) i Steny (1571m npm)w kierunku w Południowego Grunia (1459m npm). Na północnym wierzchołku Sten (1534m npm), ostatecznie w tym dniu rozstaliśmy się z fokami i ruszyliśmy w dół do Chaty na Gruni (1000m npm). Na słabo wyróżniającym się z głównego grzbietu Fatry szczycie Południowego Grunia, wykonaliśmy ostatnie zdjęcia, korzystając z promieni zachodzącego słońca. Poniżej chaty sztucznie naśnieżaną trasą narciarską zjechaliśmy do Pasiek (ok. 600m npm) Na parking dotarliśmy już przy zapadającym zmierzchu.
Dziękuję wszystkim uczestnikom wycieczki.

Do zobaczeniu na szlaku

Wszytskie >1761575

Odwiedza nas

Naszą witrynę przegląda teraz 45 gości

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

I accept cookies from this site.